Tematyka szkoleń
- zasady sporządzania sprawozdań budżetowych i sprawozdań w zakresie operacji finansowych jednostek samorządu terytorialnego, jednostek organizacyjnych oraz jednostek z osobowością prawną,
- sporządzanie sprawozdań podatkowych,
- zamknięcie ksiąg rachunkowych i sporządzanie sprawozdań finansowych,
- ewidencja wydatków strukturalnych,
- księgowe ujęcie podatku od towarów i usług VAT w praktyce jednostek samorządu terytorialnego,
- klasyfikacja i rachunkowość budżetowa,
- prawo zamówień publicznych w praktyce sektora samorządowego,
- przymusowe dochodzenie podatków i opłat,
- rozliczanie dotacji udzielanych z budżetów jednostek samorządu terytorialnego,
- opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, czyli jak naliczyć i wyegzekwować opłatę śmieciową,
- pomoc publiczna,
- absolutorium dla organu wykonawczego,
- dochodzenie i egzekucja należności publicznoprawnych,
- gospodarka nieruchomościami,
- uchwały podatkowe i praktyczne problemy związane ze stosowaniem przepisów w tym zakresie.