Telefon  +48 696 184 112

Mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Zamknięcie ksiąg rachunkowych i sprawozdania finansowe za 2024 rok.

 

  

termin

5 lutego 2025 r.

godzina

9:30 - 15:00 

miejsce szkolenia

 ONLINE

Szkolenie realizowane na żywo

za pomocą platformy, która umożliwia

wzajemną komunikację

cena

450,00 zł od osoby

Do kogo skierowane jest szkolenie
Szkolenie przeznaczone jest dla skarbników, księgowych oraz pracowników służb finansowych jednostek samorządu terytorialnego, a także pracowników jednostek organizacyjnych JST.

Prowadzący szkolenie
Lucyna Hanus – Prezes Regionalnej Izby Obrachunkowej we Wrocławiu, specjalista w zakresie rachunkowości oraz praktycznego stosowania przepisów obejmujących całokształt gospodarki finansowej jednostek samorządu terytorialnego. Wykładowca prowadzi liczne szkolenia dla pracowników jednostek samorządu terytorialnego.

 

Opis szkolenia
Część I – Prowadzenie ksiąg rachunkowych i zasady ewidencji operacji pieniężnych oraz dochodów i wydatków budżetowych

1. Księgi rachunkowe oraz sposób ich prowadzenia, w tym: omówienie najczęściej popełnianych błędy (na podstawie wyników kontroli).
2. Obowiązek stosowania przyjętych przez jednostkę zasad (polityki) rachunkowości, w tym: zakres przyjętych zasad ewidencji finansowo-księgowej, najczęściej stosowane uproszczenia, sposób określenia progu istotności.
3. Metody wyceny aktywów i pasywów oraz ustalania wyniku finansowego.
4. Korygowanie błędów i ujmowanie zdarzeń po dniu bilansowym.
5. Zakres niezbędnych wytycznych organu wykonawczego JST.
6. Zasady ewidencji środków pieniężnych oraz dochodów i wydatków w księgach jednostki budżetowej (urzędu) i budżetu JST.

Część II – Zamknięcie ksiąg rachunkowych i sprawozdania finansowe

1. Zakres i organizacja prac związanych z zamknięciem ksiąg rachunkowych.
2. Inwentaryzacja, w tym: terminy i częstotliwość przeprowadzania inwentaryzacji, metody inwentaryzacji, etapy inwentaryzacji, dokumenty służące weryfikacji.
3. Zasady sporządzania sprawozdania finansowego jednostki i łącznego JST, w tym: format (postać) sprawozdania, publikacja sprawozdania i zatwierdzanie sprawozdania JST.
4. Bilans – zasady wyceny i ewidencji wybranych aktywów i pasywów jednostki oraz zasady sporządzania informacji dodatkowej sprawozdania finansowego w tym zakresie:

a) aktywa trwałe (środki trwałe, wartości niematerialne i prawne, akcje i udziały),
b) należności i odpisy aktualizujące należności (art. 35b uor),
c) długoterminowe zobowiązania i rezerwy,
d) rozliczenia międzyokresowe przychodów i kosztów.

5. Rachunek zysków i strat – zasady sporządzania rachunku zysków i strat, w tym:

a) ogólna charakterystyka przychodów i kosztów,
b) szczególne zasady ustalania wyniku z podstawowej działalności jednostki,
c) wynik na pozostałej działalności operacyjnej oraz finansowej,
d) ustalanie wyniku finansowego, w tym w jednostkach oświatowych.

6. Zestawienie zmian w funduszu jednostki – omówienie tytułów zwiększeń i zmniejszeń funduszu wykazywanych w sprawozdaniu finansowym oraz operacji gospodarczych ewidencjonowanych na koncie 800 Fundusz jednostki.

7. Zasady sporządzania informacji dodatkowej, w tym:

a) minimalny zakres informacji dodatkowej określony w rozporządzeniu Ministra Finansów,
b) źródła danych wykazywanych w informacji dodatkowej,
c) nietypowe oraz /incydentalne przychody i koszty jednostki.
d) zakres informacji dodatkowej łącznej sprawozdania finansowego JST.

8. Bilans z wykonania budżetu JST – zasady wyceny aktywów i pasywów wykazywanych w tym bilansie oraz ewidencji w księgach budżetu JST, w tym: należności z tytułu udzielonych pożyczek, zobowiązania finansowe, wynik na niekasowych operacjach, rezerwa na niewygasające wydatki.
9. Odpowiedzi na pytania uczestników zadane przed szkoleniem.

 

Korzyści wynikające z ukończenia szkolenia
Korzyścią z udziału w szkoleniu jest umiejętność prawidłowego zamknięcia ksiąg rachunkowych za 2024 r. oraz przygotowania sprawozdań finansowych, sporządzanych zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami rozporządzeń.

 

Oczekiwane przygotowanie słuchaczy
Dobrze widziana jest wiedza dotycząca zasad rachunkowości dla budżetu i jednostek organizacyjnych, a także ustawy o finansach publicznych.

 

Organizator zapewnia:

  • autorskie materiały szkoleniowe przekazane w wersji elektronicznej w dniu poprzedzającym szkolenie,
  • LINK (wersja elektroniczna) umożliwiający wzięcie udziału w szkoleniu, przekazany w dniu poprzedzającym szkolenie,
  • certyfikat ukończenia szkolenia, który wraz z fakturą przesłany zostanie, poprzez operatora pocztowego, po zakończonym szkoleniu.

 

W przypadku niewzięcia udziału w szkoleniu podmiot, którego uczestnik jest pracownikiem, ponosi pełną odpłatność za szkolenie wynikającą z pisma. Certyfikat w takim przypadku nie zostanie wystawiony.

Rejestracja - Dane uczestnika szkolenia:

Nieprawidłowe dane
Nieprawidłowe dane
Nieprawidłowe dane
Nieprawidłowe dane
Nieprawidłowe dane

Dane nabywcy:

Nieprawidłowe dane
Nieprawidłowe dane
Nieprawidłowe dane
Nieprawidłowe dane
Nieprawidłowe dane

Dane odbiorcy faktury:

Nieprawidłowe dane
Nieprawidłowe dane
Nieprawidłowe dane
Nieprawidłowe dane